Menu

#HairArtist
Kinki

De eerste Kinki ging open in 1984 in Eindhoven. Het was een aangename verrassing in een tijdperk waarin het individu heel belangrijk werd. Zowel cut als color waren spraakmakend en in die jaren van punk, grunge en having fun groeide Kinki uit tot een landelijke keten. Een salon waar je je moeder niet tegenkomt, helemaal jezelf kunt zijn en waar geen haarwens te gek is: het concept leeft nog steeds onverminderd voort. Inmiddels - 35 jaar later - zijn er 38 Kinki’s.

Kinki Kappers

'Creatief vanuit een goede basis'

Kinki Kappers

Het Instagramaccount van Kinki telt 12,6K volgers en geeft een mooi beeld van Kinki’s kunnen. Kinki Kappers zoekt voortdurend de creatieve grenzen op en leert aanstormende kappers de kneepjes van het vak op de Kinki Academy. Mark Melief, Creative Director en mede-eigenaar van Kinki, opende toen hij 19 was samen met zijn vrouw een Kinki in Rotterdam. Mark gelooft dat een sterke technische basis een voorwaarde is om creatief te blijven. Hij deed veel (internationale) shows voor L’Oréal Professionnel, waar Kinki partner van is. Is er nog steeds behoefte aan het baanbrekend werk van Kinki? Mark Melief: ‘Die vraag krijg ik vaker. De combinatie van kleur, creativiteit, vakidioten, professionals en de juiste oprechte mentaliteit oefent een grote aantrekkingskracht uit op een bepaalde groep personeel, licentienemers en klanten. Kinki is een mentaliteit, dat maakt ons merk uniek en tijdloos. Kinki is geen bedacht merk, maar een merk dat is ontstaan. Daar zit het grote verschil.


Wil je meer zien van L’Artist? Bekijk voor inspiratie de Instagram.